Dieta de Slabit – Exemple de Meniuri
O dieta sanatoasa si bine echilibrata este cheia catre pierderea in greutate. Acest lucru inseamna ca ar trebui sa consumati o cantitate moderata de alimente si sa faceti exercitii fizice regulate, in cazul in care doriti sa pierdeti in greutate sau, pur si simplu, sa va mentineti intr-o forma buna. Pe langa acestea, exista si multe exemple de diete de slabit, inclusiv meniuri pe care le puteti urma. Iata cateva exemple de meniuri sanatoase, care sunt adecvate daca sunteti in cautarea unei diete de slabit.

I. Mic dejun 

Acesta ar trebui sa fie cel mai important si bogat in nutrienti din intreaga zi, de aceea va recomandam sa consumati alimente sanatoase precum:

• 2 oua
• O ceasca de lapte degresat
• O portie generoasa de fructe
• Un bol de fulgi de ovaz
• Ulei de masline sau cupertura de unt

II. Pranz 

Pentru pranz, este recomandat sa consumati alimente care nu inlocuiesc caloriile aduse de micul dejun.

Sugestii:
• Piept de pui la gratar
• Salata
• O portie de legume
• Un pahar de dealuri
• Tofu

III. Gustare

Pentru gustari, optati pentru alimente sanatoase si echilibrate si incercati sa evitati indulcirile artificiale sau alte tipuri de alimente care pot servi ca sursa de dulceata in dieta.

Un exemplu ar fi:
• Un mar
• O cana de fructe uscate
• Semi-inghetata
• Nuci sau seminte
• Suc de fructe

IV. Cina 

Aceasta ar trebui sa fie cel mai mica portie a zilei. Puteti servi o portie mica de cereale integrale sau orez brun si o salata sau legume la gratar.

Un exemplu ar fi:
• Salata cu fasole
• Legume la gratar
• Orez brun sau cereale integrale
• Branza
• Suc de fructe

V. Suplimente 

De asemenea, puteti lua si cateva suplimente nutritive, precum proteine in pulbere, vitamine sau minerale, pentru a asigura o dieta sanatoasa.

VI. Alimente de Evitat 

• Paine alba
• Bere
• Alcool
• Fast-food
• Bauturi carbogazoase
• Alimente bogate in grasimi

VII. Consumat Moderat 

In plus fata de alimentele de evitat mai sus, incercati sa limitati consumul de urmatoarele alimente pentru a fi siguri ca respectati dieta dvs.:
• Lactate
• Carne rosie
• Grasimi
• Zahar
• Ciuperci
• Paste alimentare
• Peste
• Mancaruri pregatite

VIII. Asigurarea Nutrientilor si Vitamine Necesare 

Acum ca v-am oferit cateva idei de meniuri, care ar trebui sa fie suficiente pentru o dieta de slabit si in care puteti face schimbari si sa nu va plictisiti, sa vedem si care sunt exact nutrientii si vitaminele pe care va trebui sa le consumati in aceasta dieta.

Nutrientii esentiali
• Proteine: Pentru a construi muschii, ceea ce face ca metabolismul dvs. sa creasca.
• Carbohidrati: Acestia sunt esentiali pentru obtinerea energiei, care va mentine puternic si energic toata ziua.
• Grasimi sanatoase: Acestea sunt esentiale pentru sanatatea pielii, dar nu prea multe.
• Fibre: Acestea va ajuta sa va mentineti senzatia de satietate pe perioade mai indelungate de timp si va ajuta sa pierdeti in greutate.

Vitamine
• Vitamina A: Necesita pentru functionarea creierului si a vederii.
• Vitamina B: Produce de asemenea energie si face ca sistemul dvs. imunitar sa fie puternic.
• Vitamina C: Regleza presiunea sangelui si va detoxifia.
• Vitamina D: Ajuta vibratia muschilor si fluideaza imunitatea.
• Vitamina E: Regleaza functiile metabolice si reduce inflama.
• Vitamina K: Imbunatateste vasele de sange.

IX. Principii de Urmat 

In afara de a va asigura ca luati suficient de multe vitamine importante, trebuie sa respectati urmatoarele reguli pentru a va asigura ca ramaneti pe dieta.

• Incetiniti procesul de mancat.
• Limitate consumul de alimente prajite si zahar.
• Mentineti o orar fix de mese.
• Evitati sa sari peste mese.
• Nu va suprahraniti.
• Luati suficienta apa.
• Limitati consumul de alcool.
• Reglati consumul de proteine si produse lactate.
• Faceti exercitii regulate.

Deci, speram ca acestea au fost cateva exemple de meniuri pentru dieta de slabit si care s-ar putea sa te ajute sa ai parte de procesul slabirii. Acestea sunt exemple orientative, care sa va servesca drept ghid, atunci cand va hotarati sa urmati aceasta dieta. Totusi, asigurati-va ca mancati alimente variate si sanatoase si ca investiti si intr-o dieta adecvata, pentru a ramane satul si energizat toata ziua, fara sa va simtiti lipsit de energie.