Când căutăm alimente bogate în nutrienți, puternice și benefice pentru sănătatea noastră, oulse află pe lista de susținători ai alimentației. Penn State College of Medicine a clasificat oul ca fiind un aliment “supraaliment” din cauza nutritivității de ansamblu și este încă recomandat că o opțiune excelentă pentru obținerea unor nutrienți esențiali pentru o dietă echilibrată. 

Oul este o sursă încântătoare de proteine, vitamine, acizi grași, minerale și alte substanțe nutritive esențiale pe care corpul nostru le folosește pentru a rămâne sănătos. Iată tot ce trebuie să știi despre cât de benefic este oul pentru sănătatea ta și nutriția ta.

Cât de Benefic Pot Fi Ouăle?

Mulți dintre noi am crezut că oul este un aliment nesănătos care se evită. Oul este, însă, unul dintre cele mai utile și sănătoase alimente pe care le puteți adăuga în dieta voastră. Acest aliment nutritiv poate fi inclus în mai multe feluri: ouă fierte, ochiuri și chiar ouă mixte, precum omelete sau omlete. Și multe dintre beneficiile oferite de ouă pot reduce riscul de boli cronice și oferă energie pe termen lung.

Beneficiile Nutritive ale Ouălor

Oul este un aliment ieftin și disponibil pe scară largă care conține proteine și alte nutrienți esențiali. În interiorul fiecărui ou se găsește un galbenus și un albuș. Galbenusul este nutritiv, conținând colină, luteină și vitamine. Albușul, pe de altă parte, conține majoritatea proteinelor, cu o cantitate mică de grăsimi și zer.

Nutrienții esențiali și vitaminele prezente în oua au proprietăti bactericide și antiseptice, mărind astfel sistemul imunitar și oxidant. Ouale sunt bogate în vitaminele A, D, B12, B2 și B6, ajutând corpul să funcționeze la nivel optim și, de asemenea, furnizând un impuls de energie. Unele dintre cele mai importante minerale incluse în conținutul de ou sunt fierul, calciul, magneziul și zincul. Fierul ajută la furnizarea de oxigen pentru întregul organism. Calciul, magneziul și zincul sunt necesare pentru buna funcționare a oaselor și a sistemului imunitar. Asigurați-vă că ouale furnizează o doză consistentă de vitamine și minerale pentru a menține o nutriție adecvată și menținerea sănătății voastre.

Beneficiile pentru Pierderea în Greutate

Mulți cred că alimentele cu conținut ridicat de proteine, cum ar fi ouale, sunt greu de digerat și prea sălbatice pentru consum. Aceasta este o regulă care nu se aplică în cazul oualor. Proteinele furnizate prin ou sunt foarte ușor de digerat de corpul nostru, reducând astfel presiunea asupra sistemului digestiv.

Mâncând ouă, vei simți că ești mai plin decât mănânci alte alimente precum făinoase, dulciuri sau produse fast-food trecute prin grătar. Consumul regulat de ou în dieta de zi cu zi te va ajuta să te simți sățios mai mult timp, fără să-ți faci griji de calorii sau de greutatea corporală. Asigurați-vă că nu consumați mai mult de 3 ouă pe zi, dacă vă aflați la dietă sau la un program de control al greutății.

Beneficiile pentru Inima

Studii sugerează că ouale pot implica riscuri crescute la nivelul colesterolului din sânge, ceea ce face ca mulți oameni să se teamă atunci când mănâncă ouă într-o dietă de zi cu zi. Unele dintre aceste studii au afirmat că felul în care mâncăm ouăle poate influența nivelul colesterolului din sânge și, prin urmare, riscurile la nivelul inimii.

Profesioniștii din domeniul sănătății și nutritioniștii s-au unit astăzi în recunoașterea beneficiilor nutritive și de control al greutății asociate cu ouăle. Această “hmotă compactă” furnizează o serie de nutrienți, inclusiv grăsimi sănătoase și fibre. Datorită aminoacizilor, contribuind, de asemenea, la scăderea nivelului de colesterol din sânge.

Beneficii Inovative Ale Ouălor

Luteina și colina prezente în ou se concentrează în galbenusul cec, care ajută la protejarea retinei. Luteina și zeaxantina grădesc capilarele oculare și ajută la îmbunătățirea strălucirii ochilor. Aceste beneficii ale ouălor sunt pe scară largă recunoscute ca garantând o vedere excelentă și menținerea unui sistem vizual sănătos.