Mituri despre slabit
Sa fii slaba nu este doar despre a privi bine. Sararea si pierderea in greutate sunt, de asemenea, importante pentru a mentine o sanatate satisfacatoare. Nu exista nici o scurtatura sau cale usoara prin care aceasta poate fi obtinuta, deoarece scaderea in greutate sanatoasa presupune disciplina, determinarea si respectarea unui anumit plan de nutritie si exercitii fizice.

Din pacate, exista multe mituri populare despre diete, exercitii si metode eficiente pentru slabire. Aceste mituri ii pot face confuzi si adesea chiar demoraliza pe cei care inca se straduiesc sa isi atinga obiectivele lor. Prin urmare, este important sa intelegem modul in care aceste crezuri eronate pot sa ne provoace un dezastru si sa facem cea mai buna alegere pentru a slabi in mod sanatos si eficient. Iata 10 mituri frecvente despre scaderea in greutate:

  1. Slabirea rapida este cea mai buna
    Mitul: Multi oameni cred ca regimurile de slabire extreme, cum ar fi dietele cu medicamente sau interventiile chirurgicale, sunt cea mai buna metoda pentru a slabi.

Adevarul: Cu toate ca aceste metode ofera schimbari rapide si, uneori, drastice, intr-o perioada scurta de timp, scaderea rapida in greutate poate avea efecte nedorite. Organismul pierde din masa musculara mai rapida decat grasimea si se pot dezvolta probleme de sanatate grave.

  1. Feriti-va de grasimi
    Mitul: Exista persoane care evita grasimile atunci cand isi fac planurile alimentare.

Adevarul: Intr-adevar, atunci cand vorbim despre grasimi, cuvintele ‘grasime’ si ‘ingrasare’ ocupa cel mai adesea primul plan. Cu toate acestea, unele grasimi bune sunt foarte importante pentru a ne mentine sanatosi si in cea mai buna forma. Corporatia alimentara American Heart Association recomanda un aport scazut de grasimi saturate, dar aceasta nu exclude acizii grasi esentiali care sunt buni pentru organism, cum ar fi Omega-3.

  1. Reducerea caloriilor este cheia
    Mitul: Multi oameni cred ca tot ceea ce trebuie sa facem pentru a slabi este sa mancam mai putine arome sau sa renuntam la alimentele pe care le iubim.

Adevarul: Desi contorizarea caloriilor este importanta, exista si alte faceti pe care trebuie sa le consideram atunci cand urmareste o scadere in greutate eficienta. Combinarea unei alimentatii adecvate cu exercitiile fizice regulate, somnul adecvat si gestionarea stresului sunt factorii cheie care trebuie luati in considerare pentru cresterea ratei metabolice si arderile grasimilor.

  1. Anumite alimente va fac sa pierdeti in greutate
    Mitul: Unii oameni cred ca anumite alimente, in special fructele, reduc greutatea.

Adevarul: Desi fructele sunt surse incredibile de vitamine, minerale si antioxidanti, nu pot provoca pierderea in greutate pe cont propriu. Chiar si anumite fructe, cum ar fi merele, bananele sau mango-urile contin zaharuri, zaharul fiind o calorii. Cu toate acestea, va puteti bucura in siguranta de aceste fructe, cu masura, daca tineti cont de restrictiile de calorii.

  1. Efectul de yo-yo
    Mitul: Boala yo-yo se refera la acea persoana care cade si se ridica in greutate constant, ceea ce face ca problema sa se intensifice.

Adevarul: Efectul yo-yo presupune crestere si scaderea in greutate, prin urmare aceasta problema este mai presus de a se concentra doar pe scaderea in greutate. Daca urmati un regim alimentar si mentineti stilul de viata sanatos, aceasta capitulare nu se va intampla.

  1. Nu va indoiti daca exista lunar ratari
    Mitul: Intreprinderea obiectivelor se poate dovedi frustranta. Uneori hei pot sa cada in aceasta capcana, incurajandu-se sa se deduca in ciudata de setarilor lor.

Adevarul: In ciuda situatiilor imprevizibile in care, deseori, pot sa apara lapsuri, exista mereu o solutie. Restrictiile trebuie sa ramana acolo, deci tot ceea ce aveti de facut este sa urmati planul dvs. nutritionist si sa nu va lasati opriti de ratarile lunare.

  1. Pierderea de grasime se poate face prin exercitii fizice directe
    Mitul: Multi dintre noi s-au prins sa faca exercitii fizice directe pentru zonele cu probleme pentru a elimina rapid grasimea acumulata in aceste zone.

Adevarul: Desi exercitiile fizice spot-pyuri (pentru un anumit punct de pe corp) promit pierderea rapida in greutate, de fapt nu sunt la fel de eficiente si provoaca doar firimituri. Pentru rezultate mai satisfacatoare, se recomanda exercitii cardiovasculare regulate, cum ar fi mersul pe jos, mersul cu bicicleta sau alergatul. Aceste exercitii vor contribui la arderea caloriilor si a grasimilor si va vor ajuta sa obtineti rezultate eficiente si de durata.

  1. Fa-ti exercitii castigatoare
    Mitul: Aveti nevoie doar sa faceti exercitii mai dificile pentru a slabi mai repede.

Adevarul: Desi exista unele exercitii intense care promit rezultate rapide, acestea nu sunt intotdeauna eficiente. Este posibil ca aceste exercitii sa fie prea dificile pentru anumite persoane care folosesc, de fapt, aceasta tehnica ca sa se raneasca. trebuie sa ajustati intensitatea exercitiilor pentru a se potrivi nevoilor dumneavoastra si stilului de viata.

  1. Limita-ti cantitatea de mancare
    Mitul: Limitarea alimentatiei este cheia slabirii.

Adevarul: Limitarea portiilor nu rezolva mereu problema. Chiar si portiile mici pot conta daca nu esti legal cu ceea ce mananci sau esti obsesiv cu dieta ta. Cand restrictioneaza severel alimentatia, corpul tau se va adapta, determinandu-te sa consumi mai putine calorii decat corpul tau are nevoie de a functiona. Acest lucru se numeste ca dieta inversa.