Black Friday este un punct de referinţă important al economiei americane, fiind unul dintre cele mai populare şi mai intense evenimente comerciale din an. Acesta a devenit, de asemenea, popular în multe alte ţări, oferind, în general, cumpărători din întreaga lume, oferte cu reducere de preţuri de Crăciun și alte cadouri, toate într-o singură zi. În acest articol, vom explora ce este Black Friday, când începe și cum se poate profita de acesta.
I. Ce este Black Friday?
Black Friday este ziua care urmează imediat după Ziua Recunoștinței, marcată pe ultima vineri a lunii noiembrie în Statele Unite, și este una dintre cele mai importante și mai încărcate zile de cumpărături ale anului. În această zi, magazinele produc reduceri și oferte de prețuri speciale de Crăciun și alte cadouri. Unele magazine au deschidere la orele dimineții și magazinul se deschide în prima zi a săptămânii.
II. Istoria și originea Black Friday
Numele de „Black Friday” provine din faptul că are loc în această zi. Pe 25 noiembrie 1869, Congresul a votat amendamentul de taxare progresivă, care a forțat cei mai înstăriți bogați să plătească o mare parte din veniturile lor, care au cauzat o scădere masivă a prețurilor de schimb în presa de zi cu zi. Acest „vineri neagră”, a cauzat căderea pietei.
De-a lungul anilor, Black Friday a câștigat notorietate ca fiind unul dintre cele mai mari evenimente comerciale ale anului, indiferent de anul în care C.C. are loc. Multe magazine oferă reduceri semnificative care îi determina pe clienți să se prezinte foarte devreme să prindă și să se bucure de ele.
III. Cum funcționează Black Friday?
Black Friday se bazează pe oferta și cererea de produse, astfel încât cumpărătorii să poată cumpăra la un preț accesibil. Oferta prezentată în acest eveniment se bazează pe un număr exploziv de produse, cum ar fi produse electronice, jucării, haine și articole pentru casă.
Un lucru utilizat pentru a mări numărul de cumpărători într-o singură zi sau chiar în acel weekend este utilizarea codului de reducere. Acest lucru reduce prețul produselor respective, oferindu-le cumpărătorilor posibilitatea de a obține prețuri mai mici decât în mod normal pentru acele produse.
O altă strategie comercială și de marketing bine cunoscuta utilizată de magazine este construirea de „ofertă limitata”. Această tactică se bazează pe presiunea cumpărătorului, ceea ce face ca persoana respectiva să cumpere produsul mai repede din cauza stocurilor limitate.
IV. Beneficii și avantaje ale unui black Friday reușit
Există o serie de beneficii cumpărătorilor și vânzătorilor care să profite de Black Friday.
Beneficii pentru cumpărători:
- Bani economisiți: reducerile oferite în această zi se pot ajunge chiar și la 80%, oferindu-le cumpărătorilor posibilitatea de a cumpăra produse la prețuri foarte scăzute.
- Oportunitatea de a-și face cumpărăturile implin cu ușurință și în acest fel de a-și cumpăra cadourile de Crăciun.
- Posibilitatea de a se bucura de scoruri și alte oferte speciale.
Beneficii pentru vânzători:
- Generarea veniturilor și stimularea vânzărilor pe o perioadă scurtă de timp.
- Promovarea produselor și mărirea vizibilității magazinului.
- Posibilitatea de a se bucura de mai mulți clienți fideli.
V. Când începete black Friday?
În Statele Unite, Black Friday este sărbătorit în fiecare an pe ultima vineri a lunii noiembrie, în a treia săptămână a acestei luni. Acesta poate fi diferit în alte țări, în funcție de religia și obiceiurile lor, dar în general acestea sunt sărbătorite în fiecare an pe aceeași dată.
VI. Ce trebuie să știți ca să profitați de black Friday?
Ca să profitați la maximum de acest eveniment, este important să știți cum să vă pregătiți și cum să profitați în mod corespunzător.
Iată câteva sfaturi utile care vă pot ajuta:
- Asigurați-vă că știți ce produse doriți să cumpărați și de unde să le cumpărați.
- Alegeți magazinele în care să faceți cumpărăturile.