Ganterele reprezinta un obiect necesar in antrenamentele de fitness, atunci cand nu vrei sa se mearga la sala de fitness. Multi oameni se plimba cu aceasta optiune. Acesta este un ghid complet despre ce sa stii atunci cand cumperi o gantera de acasa pentru antrenament.

Ce sunt ganterele?

Ganterele sunt dispozitive folosite pentru a face exercitii fizice cum ar fi indoirea gatului, rasucirea bratelor sau intarirea muschilor luati. Acestea sunt adesea fabricate dintr-un material dur, cum ar fi metalul sau aluminiul si pot fi completate cu mai multe greutati. Ganterele sunt facute pentru antrenamentul casnic, in vreme ce alte obiecte sunt de asemeni proiectate special pentru sali de sport.

Avantajele ganterelor

Ganterele ofera o gama larga de avantaje in compentatie cu alte echipamentele de fitness. Acestea sunt extrem de versatile, fiind potrivite pentru orice grup musclar din organism. Din acelasi motiv, ganterele permit o varietate de ajustari in intensitatea antrenamentului.

Ganterele sunt extrem de ieftine si ocupa un spatiu minim, si sunt foarte potrivite pentru cei care au spatiu limitat pentru antrenamente.

Ele sunt de asemenea usor de depozitat si utilizat, putand fi usor deplasate si amplasate intr-un colt al camerei sau in alta incapere.

Tipuri de gantere

  1. Gantere intregi: Acestea sunt proiectate special cu bara si cu greutati adaugate pentru a face exercitiile mai intense. De obicei, sunt fabricate din aluminiu sau metal, cu curele ajustabile si amortizoare, pentru a preveni socul incheieturilor mainilor.

  2. Gantere cutii: Acestea sunt mai mici, mai usoare si mai solide decat ganterele intregi. Acestea sunt adesea folosite pentru exercitarea muschilor abdomenale.

  3. Dumbbells: Acestea sune usor de taiat si sunt mari, grele si destul de voluminoase. Ele sunt, de obicei, fabricate din metal rezistent, ceea ce le face potrivite pentru antrenemente mai intense.

  4. Scoici: Aceste gantere sunt foarte potrivite pentru exercitiile care necesita deteriation luata lent si controlata. Ele se gasesc in guruburi mici si usoare, permitand miscarile libere si controlate.

Greutatile ideal incep cu

Greutatea ganterei optimale difera in functie de mai multi factori, precum sexul, nivelul de experienta si tipul de antrenament la care persoana se angajeaza. De obicei, femeile se angajeaza in antrenamente mai usoare decat barbatii, astfel ca ganterele mai usoare sunt mai potrivite pentru femei.

De obicei, barbatii isi alege o gantera de la 3-10 kg, in vreme ce femeile ar trebui sa isi ia pentru inceput una de la 1-5 kg. Este de asemenea important sa se ia in considerare tipul de antrenament si nivelul de experienta al fiecaruia.

Cum sa folosesti ganterele?

Pentru a folosi ganterele, trebuie intai sa le asamblezi in functie de tipul de echipament de care ai nevoie.

In primul rand, trebuie sa te asiguri ca sunteti corect pozitionat in pozitia de gantera. Trucul difera in functie de tipul de antrenament facut.

Apoi trebuie sa alegi greutatile adecvate cauciucului. Incarcatura poate diferi in functie de sex, nivelul de experienta si nivelul de intensitate a antrenamentului. O greutate prea mare poate face rau, de aceea recomandarea cea mai buna este sa folosesti ganterele progressiv.

Forta si miscarile pentru corectarea pozitiei trebuie sa fie controlate, lent si progresiv. Trebuie sa fiti atenti la expansiunea si contractarea muschilor si in consecinta sa faceti o pauza dupa fiecare set de exercitii sa va relaxati muschii.

Elemente importante

Atunci cand cumparati o gantera pentru antrenamentul acasa, exista cateva detalii importante pe care trebuie sa le luati in considerare:

  • Greutatea. Trebuie sa fie potrivita aflandu-va nivelul de experienta. Daca sunteti incepator, incepeti cu greutati mici si apoi cresteti treptat pe masura ce exercitiile se intaresc.
  • Marimea. Ganterele trebuie sa se potriveasca in spatiul disponibil si sa permita miscari libere.
  • Materialul. Ganterele durable sunt mai bune decat cele din cauciuc sau plastic, care se pot rupe.
  • Marca. Ganterele mai scumpe sunt de obicei de calitate superioara, si nu va vor lasa in jos, chiar daca sunt folosite intensiv.

Ganterele reprezinta un mod excelent de a va antrena acasa, in loc sa mergeti la sala de fitness. Cu toate acestea, aleasrea ganterei potrivite si utilizarea lor corecta sunt elemente importante in obtinerea rezultatelor dorite. Prin urmare, trebuie sa acordati atentie greutatii ganterei, nivelul de experienta al celui care o foloseste si daca se potriveste cu exercitiile desfasurate.