Un ritual de relaxare și îmbunătățire a stării de sănătate, sauna a fost folosită de secole în tarile nordice. Din Scandinavia, sauna s-a răspândit în întreaga lume, devenind populară prin toată Europa, Asia și America de Nord. Nu numai că sauna oferă beneficii multiple stării de sănătate, dar este și un proces relaxant și plăcut.

Ce este sauna?

Sauna este una dintre cele mai vechi forme de relaxare și îmbunătățire a sănătății, datând încă din vremurile vechi. În mod obișnuit, o saună este o cameră încălzită care are o temperatură între 60 și 120 de grade Celsius și o umiditate de până la 70%. Indivizii stau în saună pentru scurte perioade de timp, și lasați să se bucure de căldura uscată, sau se poate folosi un mop cu apă pentru a crea o abur mai puternic prin agitarea apei.

Istoria saunei

Sauna a avut origini în tarile nordice – Finlanda, Suedia si Norvegia – acolo unde care au folosit cu mult timp inainte de Cristosul. Aceasta metodă naturală de a trata anumite afecțiuni a fost folosită timp de mii de ani, oferind o relaxare profunda si un plus de energie. În culturile traditionale, sauna era utilizata in mod obișnuit pentru a purifica trupul și spiritul, înainte de a începe orice activitate spirituala.

Beneficii ale saunei

Sauna ofera numeroase avantaje pentru cei care o practica. În plus față de relaxare sau revitalizare, sauna poate avea beneficii multiple pentru sănătate, cum ar fi:

  1. Reduce tensiunea si anxietatea: Unele studii au arătat că sauna poate reduce tensiunea arteriala și nivelul anxietatii, îmbunătățind stresul fizic și psihic.

  2. Îmbunătățește circulația sanguină: Când vă aflați într-o saună, pulsul tău este crescută și vasele de sânge se dilată, îmbunătățind astfel circulația sângelui și furnizarea de oxigen celulelor.

  3. Combat oboseala și sporește energia: După o ședința de saună, indivizii ar trebui să se simtă încărcați cu energie și par mai odihniți.

  4. Stimulează sistemul imunitar: Cercetările arată ca sauna poate ajuta la îmbunătățirea funcției sistemului imunitar și la prevenirea de boli cronice.

  5. Detoxifierea și scăderea în greutate: Unele persoane raportează că au pierdut in greutate folosind sauna. Cea mai mare parte din pierderea în greutate este pierderea de apă și o parte din grăsime corpului, care sunt eliminate prin transpirație.

Riscurile saunei

Chiar și cu beneficiile sale, sauna poate prezenta unele riscuri pentru indivizi, în special persoanele cu probleme medicale sau cei care nu au experiență in folosirea saunei. Acestea includ posibilitatea de deshidratare, hipertermie sau chiar vătămarea țesuturilor cauzate de căldura prea mare. De aceea, este important ca persoana care foloseste sauna sa urmeze indicațiile health provider pentru folosirea în siguranță a saunei.

Sfaturi utile privind utilizarea saunei

Dacă doriți să experimentați sauna, urmați sfaturile de mai jos pentru a vă asigura că vă bucurați de ea în deplină siguranță:

• Hidratati-va în mod regulat înainte și după folosirea saunei.

• Intrați sau ieșiți din sauna lent și în mod controlat pentru a evita senzațiile de amețeli sau vărsături.

• Uscați-vă temeinic înainte de a intra în saună pentru a preveni mușcăturile de caldura uscata.

• Nu stați prea mult într-o saună. Numeroasele studii arată ca nu ar trebui sa petreceți mai mult de 10 – 15 minute într-o saună pentru a preveni hipertermia.

• Evitați mopul cu apă. Acestea sunt bune pentru aburii mai puternici, dar pot crea riscuri și iritații ale pielii.

Ținând cont de, Sauna poate fi metoda perfecta pentru a te relaxa și a-ti îmbunătăți starea de sănătate și vitalitatea. Cu toate acestea, poate prezenta și unele complicații, indiferent de aceste beneficii. De aceea, este esențial să aveți în vedere riscurile pe care le poate aduce utilizarea unei saune si să urmați sfaturile noastre pentru a vă bucura de o sesiune sigură și relaxanta într-o saună.