Sanatatea este esentiala pentru traiul nostru calitativ. Preocuparea pentru un stil de viata sanatos ne poate ajuta sa traiasca mai bine si sa ne mentinem sanatosi, mai ales in cazul unor boli cronice care pot cauza complicatii. De multe ori, lupta pentru adoptarea unui stil de viata sanatos poate deveni frustranta si descurajatoare. Iata insa cateva modalitati prin care te poti motiva sa faci alegerea corecta si sa iti inspiri un stil de viata sanatos:

I. Adopta-ti un obiectiv

Unul dintre cei mai buni factori de motivare este sa-ti setezi obiective realiste. Obtinerea acestor obiective te poate ajuta sa te simti bine pe tine si sa te motiveze sa continui. Poate doresti sa pierzi cateva kilograme, sa faci mai multa miscare sau sa-ti imbunatatesti nivelul de stres. Definisirea obiectivelor iti va oferi si ceva concret la care sa lucrezi, permintandu-ti sa iti evidentiezi realizarile pe parcurs.

II. Creeaza un plan

Un plan detaliat e unul dintre cei mai importati factori care pot fi inlaturati cand vine vorba despre stilul tau de viata. Aplanarea etapelor pe care doresti sa le realizezi ajuta la umplerea golurilor si la te scapa de faliment. Ai nevoie sa asamblezi toate elementele necesar inainte de a incepe sa iti schimbi stilul de viata. Acest lucru poate include intalniri regulate, exercitii fizice, precum si modificari ale dietei.

III. Gaseste cineva alaturi de care sa lucrezi

Unul dintre cei mai buni prieteni pe care ii poti avea uneori este un partener care sa te sustina.Impreuna, va puteti defini obiective comune si puteti incerca sa va ajutati reciproc. Un partener de lucru nu trebuie sa fie neaparat un prieten sau chiar un partener. Poate fi chiar cineva de la sala de sport cu care sa lucrezi exercitii sau chiar un dietetician specializat. Astfel, poti ajunge la obiective mai usor si cu mai multa motivatie.

IV. Estabiliasi un program zilnic

Stabilirea unui program zilnic te poate ajuta sa te tii de stilul tau de viata sanatos. Acest plan poate implica task-uri mai mici precum planificarea mesei, luarea unei pauze de relaxare sau facutul exercitiilor. Structurarea unei zile poate sa se concentreze pe imbunatatirea modului tau general de activitate si pe motivarea ta.

V. Gaseste activitati si obiceiuri care iti ofera satisfactie

Diferite activitati te pot face sa te simti bine si sa te descarci iar uneori acestea pot fi incluse si in stilul tau de viata sanatos. Uneori planurile pot parea grele si obositoare. Cautarea unor obiceiuri si activitati care iti ofera sanse de divertisment si satisfactie, si care se potrivesc stilului tau de viata poate fi o modalitate excelenta de a-ti motiva schimbarile necesare.

Aici cateva exemple de activitati care iti pot oferi placere si satisfactie:

• Yoga si meditatia – acestea te pot ajuta sa te relaxezi si sa te elibereze de stres.

• Inotul – este o modalitate excelenta de a arde calorii si de a iti intari muschii.

• Parteneriat – apropierea altor persoane care au stilul de viata similare poate fi o modalitate excelenta de a schimba stilul tau de viata.

VI. Mergi periodic la medic

Este important sa te asiguri ca vei merge periodic la medic sau la medicul specialist. Acest lucru te poate ajuta sa iti monitorizezi stilul tau de viata si sa detii controlul asupra situatiei. Un medic specialist te poate invata cum sa adopta mecanismele potrivite pentru stilul tau de viata sanatos si care sa te ajute sa iti indeplinesti obiectivul.

VII. Descopera sanse de gratificare

Descoperirea unor sanse de gratificare poate fi un mijloc excelent de a te motiva sa alegi un stil de viata sanatos. Acestea pot include recompense precum achizitionarea unei carti, vizionarea unui film sau chiar sa alegi sa iti faci singuri un cadou. Acest lucru te poate ajuta sa iti pastrezi motivatia pe tot parcursul procesului si sa te simti mai fericit cand iti atingi obiectivele.

VIII. Estimeaza-ti realizarile

Verificarea rezultatelor tale dupa fiecare saptamana sau luna te poate ajuta sa vezi schimbarile efectuate si sa te motiveze sa continui. Acest lucru poate include cateva analize periodice prin care sa vezi care este media sanatatii tale si cat de mult progreseai. Combinatia intre antrenamente, diversiune si masuratori tale poate fi un lucru excelent prin care sa ramai motivat.

IX. Exercita-te regulat

Exercitiul poate fi unul dintre cele mai bune moduri de a obtine un stil de viata sanatos. Exercitiile usoare precum mersul pe jos, alergatul sau chiar exercitiile cardio te pot ajuta sa te simti mai energic si sa arzi unele calorii in exces. Exercitiile pot fi incluse in programul zilnic sau chiar si in fiecare saptamana. Alaturi de acest lucru, exercitiile te ajuta sa iti cresti nivelul de endorfine si sa te relaxezi.

X. Controlul stresului

Este important sa controlezi nivelul tau de stres daca doresti sa ai un stil de viata sanatos. Exista diverse metode prin care poti sa iti controlezi stresul, cum ar fi yoga sau meditatia. Acestea te ajuta sa te relaxezi si sa iti constientizezi momentul prezent. Poti, de asemenea, sa te concentrezi pe lucrurile pe care le iubesti si care te fac fericit si sa eviti situatiilor stresante.

Dezvoltarea sentimentelor pozitive si controlarea stresului sunt esentiale pentru obtinerea unui stil de viata sanatos. Incurajarea ta si autodisciplina sunt cheile catre obtinerea unui stil de viata sanatos. Routina ta poate varia de la persoana la persoana, dar toate acestea se pot obtine prin relaxarea si motivarea ta.